Data publikacji w serwisie:

Pobyt wykładowców i studentów z IFRom w Rennes – projekt DECLAME’FLE

Od 12 do 18 czerwca 2022 roku grupa wykładowców oraz studentów z Instytutu Filologii Romańskiej przebywała w Rennes, gdzie dzieliła się efektami swojej kilkumiesięcznej pracy nad cyfrowymi sekwencjami dydaktycznymi wypracowanymi w ramach projektu DECLAME’FLE.

Europejski projekt trwający od 2019 roku zrzeszający trzy uczelnie: Uniwersytet Rennes 2 na czele z Élisabeth Richard, Uniwersytet Matej Bel na czele z Katariną Chovancovą oraz Uniwersytet Adama Mickiewicza na czele z Bernadetą Wojciechowską, zakończył się sukcesem!

We współpracy ze specjalistami z Rennes oraz Erwannem Le Guennic stażystą przebywających w trakcie projektu w UAM, wykładowcom oraz studentom z Poznania  udało się stworzyć 10 sekwencji dydaktycznych, które będą od września dostępne na platformie Didaclang.fr. Na platformie znajduje się ponadto wiele innych francuskojęzycznych materiałów (MOOC, świat wirtualny, mapy interaktywne, bibliografia) dla nauczycieli i studentów zainteresowanych refleksją teoretyczną i scenariuszami lekcji wokół współczesnych tekstów literatury frankofońskiej o migracji i wygnaniu.

Weronika Maślanka, filologia romańska, II rok studiów magisterskich

Wykładowcy biorący udział w projekcie (UAM): prof. UAM, dr hab. Bernadeta Wojciechowska, dr Joanna Górecka, dr Małgorzata Czubińska, dr Jędrzej Pawlicki, dr Izabela Orchowska, prof. dr hab. Katarzyna Karpińska-Szaj.      

Studenci (UAM): Anna Waszau, Anna Maria Spychała, Karolina Kopczyńska, Julia Jarosz, Julia Banaszak, Weronika Maślanka, Magdalena Łysoń, Zuzanna Strzelecka, Adrian Kaczmarek, Jakub Michalski, Paweł Orzechowski.