Studio KOUCZ w ramach projektu DOBRA DECYZJA (IDUB 160)
zaprasza Studiujących na II roku studiów licencjackich Wydziału Neofilologii
20 i 22.05 w godzinach 16:45 - 20:00
na warsztaty:
TUTORING. Rozwijaj się. Inspiruj innych.
Jak działa tutoring rówieśniczy?
Starszy student pomaga młodszym w opanowaniu materiału, dzieląc się swoją wiedzą i doświadczeniem. To świetna okazja, by rozwijać zarówno własne umiejętności, jak i wspierać innych!
W ramach projektu IDUB 160 chcemy przygotować Cię do pełnienia w przyszłym roku akademickim roli tutora/tutorki, do którego będą mogli zwrócić się studenci pierwszego roku.
Dzięki zdobytym umiejętnościom tutoringowym:
🌍 będziesz lepiej przygotowany do przyszłej pracy w glottodydaktyce, szkoleniach czy projektach edukacyjnych!
🌍 zdobędziesz doświadczenie potwierdzone certyfikatem i niewątpliwy atut w Twoim CV
Na czym polega szkolenie?
Szkolenie składa się z dwóch modułów:
MODUŁ I: Samoregulacja w nauce języków obcych (4h)
Prowadzący: dr Jakub Przybył
Ten moduł pomoże Ci lepiej organizować swoją naukę języka obcego i skuteczniej nią zarządzać. Poznasz na nim kluczowe aspekty samoregulacji, które mogą najbardziej przydać się studiującym:
- Jakie masz cele? Znalezienie motywacji to fundament skutecznej nauki.
- Jak uczyć się efektywnie? Dobre strategie uczenia się ułatwiają zapamiętywanie i rozwój językowy.
- Kiedy się uczysz? Sprawne zarządzanie czasem pozwala na regularną i efektywną naukę.
Te elementy stanowią solidną bazę do samodzielnej pracy nad językiem, pomagając lepiej organizować swoją naukę i osiągać lepsze rezultaty. Dzięki warsztatom zwiększysz swoją świadomość uczenia się, rozwiniesz strategie zapamiętywania (np. parafrazowanie, analiza wymowy, relacje semantyczne) oraz nauczysz się personalizować swoją bazę słownictwa.
MODUŁ II Tutoring rówieśniczy (4h)
Prowadząca: dr Katarzyna Bieniecka-Drzymała
Ten moduł to praktyczne szkolenie w zakresie tutoringu rówieśniczego – wyjątkowej formy uczenia się poprzez współpracę. Dowiesz się, jak być skutecznym tutorem, czyli osobą wspierającą mniej doświadczonych studentów w nauce języka.
🔹 Co będziemy ćwiczyć i co zyskasz zyskasz?
- Umiejętności coachingowe, m.in. aktywne słuchanie i zadawanie pytań bez rad i sugestii
- Wiedzę i umiejętności w zakresie budowania dobrych relacji i pracy zespołowej
- Kompetencje komunikacyjne i przywódcze