Wydziałowe Kolokwia Badawczo-Dydaktyczne

Cele Wydziałowych Kolokwiów Badawczo-Dydaktycznych obejmują przede wszystkim zgłębianie wiedzy o językach i kulturach nowożytnych w ramach studiów nad komunikacją międzykulturową, a także połączenie trzech płaszczyzn glottodydaktycznych (teoretycznej, stosowanej oraz praktycznej) w dziedzinie dydaktyki językowej przy prowadzeniu badań empirycznych oraz opracowaniu aplikacji praktycznych. Klucz do realizacji wymienionych celów stanowi synergiczne wykorzystywanie wiedzy o specyfice komunikacji z przedstawicielami kultury kraju nauczanego języka oraz wiedzy czerpanej z praktyk dydaktycznych różnych języków.

Projekty:

W ramach Wydziałowych Kolokwiów Badawczo-Dydaktycznych uruchomiono projekt badawczo-dydaktyczny „Fundamenty Nauczania” objęty patronatem honorowym Pana Dziekana Wydziału Neofilologii prof. UAM dra hab. Andrzeja Narlocha.

Głównym celem projektu jest podniesienie jakości nauczania języków obcych studentów rozpoczynających lub kontynuujących naukę języka obcego na studiach wyższych.

Projekt obejmuje wszystkie aspekty nauczania/uczenia się języków obcych oraz wszystkie poziomy biegłości językowej.

Więcej informacji na naszej stronie internetowej:

https://wkbd.web.amu.edu.pl

Dane kontaktowe:

dr Olga Makarowska olga.makarowska@amu.edu.pl
dr Kinga Kowalewska kinga.kowalewska@amu.edu.pl
dr Natalia Królikiewicz natasza.krolikiewicz@amu.edu.pl